Google AdWords (zwane również PPC) to nowoczesny i niezwykle skuteczny sposób pozyskiwania nowych Klientów. Dzięki zastosowaniu odpowiednio przygotowanych linków sponsorowanych trafia do szerokiego grona odbiorców poszukujących informacji związanych z Twoją branżą. Zapłacisz tylko za osoby, które faktycznie są zainteresowane Twoją ofertą, a efekt widoczny jest natychmiast!
Linki sponsorowane Google AdWords są formą reklamy internetowej wyświetlanej w wyszukiwarce Google po wpisaniu w niej określonego słowa kluczowego. Posiada krótki opis oraz bezpośredni odnośnik do serwisu internetowego reklamodawcy. Linki sponsorowane wyświetlają się w wyszukiwarce Google po prawej stronie i nad organicznymi wynikami wyszukiwania, co prezentuje poniższy przykład.
Jednorazowa opłata za projekt (5 kreacji tekstowych) | 300 zł netto |
Budżet na kliknięcia | Minimalny budżet na jednorazowe przeprowadzenie kampanii to 500 zł netto* |
Opłata za prowadzenie kampanii | 20% od wysokości budżetu przeznaczonego na kliknięcia |
* Google pobiera opłaty za kliknięcia a nie za wyświetlenia reklam. Płacisz więc za efekt a nie za samą możliwość wyświetlenia reklamy. Koszt za kliknięcie ustala się samodzielnie i wynosi od kilkunastu groszy do nawet kliku złotych. Wszystko zależy od natężenia konkurencji na dane słowo kluczowe. Jeżeli konkurencja jest duża konieczne jest zadeklarowanie wyższych stawek za kliknięcie.
Reklamy rozliczane są według zadeklarowanego budżetu dziennego. Wyświetlają się w danym dniu do czasu wyczerpania tego budżetu. Dzięki temu nie istnieje ryzyko przekroczenia zaplanowanych kosztów reklamy. Przy małych budżetach dziennych wyświetlenia reklam, koszty są rozkładane w miarę równomiernie w czasie, reklama nie pojawia się przy każdym wpisaniu słowa kluczowego tylko co któryś raz.